Saturday 22 February 2014

Palatul Stirbey- Buftea





"Istoria familiei Stirbey se impleteste cu acest loc in prima jumatate a secolului al XIX-lea , cand documentele il mentioneaza pe marele vornic Barbu Stirbey ca detinator al satului Buftea de Jos , in anul 1831.
Barbu Alexandru Ştirbey (1872-1946) a moştenit Domeniul de la tatăl său la doar 23 de ani. Om politic şi, deopotrivă, un întreprinzător abil şi pasionat, educat şi el la Paris, Prinţul Ştirbey a dat Domeniului strălucirea conferită de generozitatea spaţiului şi fericita amplasare, valorificând la maxim potenţialul său economic dar, mai ales, introducându-l în circuitul înaltei societăţi bucureştene."

Aceste detalii plus multe altele le gasesti aici.

So, like you all know I love excursiile! Ce e drept nu am mai facut de ceva timp una, properly! Sa dam vina pe vreme!
Vara trecuta nu fu week-end fara excursie, so I can't wait for the spring to come!
Mai am multe orase, biserici si zone de vizitat, incat mi-am propus sa imi cunosc si laud mai mult meleagurile!
Intr-o duminica insorita din luna Octombrie, anul trecut, la indemnul dragei mele, pe nume de cod Ella Cado (sigur iti aduci aminte de ea de la "Prieteni la cratita") am mers sa vizitam domeniu Stirbey. 
Nu-i greu de gasit, trebe sa dai pe GPS si te duce direct la tinta, aaa si daca ai timp, poti face un popas si la Mogosoaia, dar despre acest loc iti voi povesti intr-o alta zi cu soare.
Inca de la intrare te intampina poarta, folosita ca loc pentru straja, acum deschisa pentru oricine doreste sa intre.







Dupa ce ai intrat, trebuie sa parcurgi un drum serpuit prin gradina, ca apoi sa ajungi la palat.
Construit initial ca o cula, palatului i s-au adaugat ulterior elemente de  arhitectura in stil Tudor. 
Momentan in palat se afla un restaurant, foarte cochet si cu un personal amabil, iar mancarea este pe masura asteptarilor.
De cum intrii esti intampinat de holul de onoare, continuat de un alt hol ce duce in camerele restaurantului. In capatul holului se afla o camera lambrisata, unde se pare ca era biroul printului.Trebuie sa recunosc ca acesta este locul nostru preferat din palat.
In stanga holului se afla camera centrala a restaurantului, fostul salon al palatului, unde de cum ai intrat iti atrage atentia semineul, iar noi am avut norocul de a fi acolo cand au pus foc in semineu.


Palatul Stirbey

Camera centrala a restauratului, fostul salon al palatului

Imagine din camera lambrisata, un colt numa' bun pentru o cafea sau un ceai.


Semineul din camera centrala
Dupa ce te-ai perindat prin camerele palatului si dupa ce te-ai bucurat de bucatele alese, te indemn sa iesi la o plimbare, prin spatele palatului, catre lac si catre Capela Sfanta Treime.



Lacul artificial din parc adăpostește rațe, gâște și câteva lebede. Podul peste lac este o "moștenire" lăsată de o echipa de filmare engleză, care a turnat cu ani în urmă un film, folosind lacul ca decor.



O zi nemaipomenit de frumoasa!

It was a beautiful autumn day!

Vedere din parc asupra lacului acoperit cu frunze uscate.

Ne-am plimbat prin parc si parca nu ne venea a crede cate culori si cat de multa liniste era acolo. Bineinteles ca eu am inceput sa visez cum ar fi fost daca eram printesa si sa ma pot plimba pe acolo every day, dar mi-a trecut repede, pentru ca ne-am grabit sa onoram invitatia unor prieteni la masa.
Da da stiu, tot timpul eu vorbesc despre mancare, what can I say? I love food!

Ia uite cu ce ne-au asteptat gazdele! 





Uitasi sa va zic, mai am poze din timpul iernii si dintr-o seara de toamna tarzie, dar astea vi le voi arata intr-o postare viitoare. Locul acesta, ca e primavara, vara, toamna sau iarna este absolut extraordinar.

Un week-end frumos!
Pupici!

2 comments: