Tuesday 24 June 2014

Tarte au citron


Tare ma bucur ca am reusit sa stau cateva minutele in fata laptop-ului si sa va scriu despre aceasta minunata tarta, descoperita pe blog-ul Chez Mazilique, which is of course one of my favourite blogs.

Crema se face rapid, numa' ca trebuie sa o tii 6 ore in frigider, dar cum eu am avut destul de multa treaba in ziua respectiva, nici nu mi-am dat seama cand a trecut timpul. 

Pentru lemon curd (crema de lamaie) si nevoie de:
  • coaja rasa de la 4 lamai
  • 200 ml suc de lamaie
  • 200 g zahar
  • 4 oua
  • 4 galbenusuri
  • 180 g unt taiat cuburi

Pentru aluat ai nevoie de:
  • 125 g unt
  • 90 g zahar fin
  • 1 ou
  • 250 g faina




Isn't this lovely?

Ai nevoie de o tigaie din inox, in care arunci toate ingredientele, mai putin 90 g de unt.
Pui tigaia pe foc mediu.


Incepi sa amesteci cu un tel.



Continui sa amesteci pana cand zaharul si untul s-au topit, iar crema incepe sa se ingroase.
Dupa ce aceasta a inceput sa fiarba, o mai lasi pe foc inca un minute, continuand sa amesteci. Iei tigaia de pe foc si adaugi restul de unt, amestecand pana cand acesta din urma s-a dizolvat.

Et voila! This is a lemon curd!

Sfatul lui Mazilique a fost sa strecuram crema printr-o sita, pentru a a avea o consistenta mai fina. 
Acoperi bolul cu o folie alimentara (care sa atinga crema) si dai la frigider pentru 6 ore.



Pentru aluat trebuie sa bati untul cu zaharul pana cand devine cremos, adaugi oul si amesteci, apoi incorporezi si faina. Daca este prea tare aluatul, poti adauga un pic de apa.

Invelesti aluatul in folie alimentara si il dai la frigider pentru inca 30 de minute.
Intre timp pregatesti tava de tarta, o punga de fasole (eu am folosit naut, altceva nu am avut prin casa) si hartie de copt.
Incalzesti cuptorul la 180 de grade.

Ungi tava cu unt si apoi intinzi aluatul pe tava, intepandu-l apoi cu o furculita.
Acoperi foaia de aluat cu hartie de copt, peste care torni boabele de fasole si dai la cuptor pentru aproximativ 15 minte.

 
Dupa aceste 15 minute, indepartezi hartia de copt si boabele de fasole ( sau naut) si mai lasi la cuptor inca 10 minute.

Scoti de la frigider crema si umplii aluatul, apoi o decorezi cu fructe de care ai la indemana. 


Eu am ales capsuni aduse de la Satu Mare.
Bun bun, tare bun!

Rezultatul este cel de mai jos si sper sa am timpul necesar sa o repet in diferite alte combinatii. 


O zi insorita dragilor,
Daniela

No comments:

Post a Comment