Sunday 16 March 2014

Prieteni la cratita- " Muschi de porc cu miere si cimbru si Coltunasi cu branza"


De curand am facut o modificare in viata mea si unii dintre voi stiti deja despre ce este vorba, in curand va voi arata tuturor, so keep in touch.
In ultima perioada imi petrec timpul liber alaturi de dragii mei prieteni, printre care si Elena cu Liviu, care in curand vor fi parinti, ceea ce ma face pe mine o matusica prin alianta. In una din seri am ajuns pe la ei, unde Elena a pregatit un muschi de porc cu miere si cimbru si ca desert am mancat "chiroste" sau coltunasi cu branza dulce.
Dar sa nu mai zabovim si sa va povestesc despre ce este vorba.

Ai nevoie de:
  • 1 kg de muschi file de porc
  • 100 g ceafa de porc afumata
  • 50 g cascaval afumat
  • doua cepe mici curatate
  • doua linguri de ulei de masline cu aroma de oregani
  • un pahar de vin rosu
  • doua linguri de miere
  • o lingurita cimbru uscat
  • o lingurita de piper negru macinat
  • o lingurita sare


Incinge cuptorul la 190 de grade.
Spala muschiul, apoi sterge-l cu o carpa curata si uscata. Taie cubulete ceafa,  rade cascavalul si marunteste cimbrul, dupa care amesteca-le. Transeaza muschiul pe mijloc si pune in mijloc amestecul de mai sus.  Leaga cu ata de bucatarie bucata de carne, asa cum ti-am aratat si in reteta Arrosto di maiale, pentru a tine inauntru umplutura.
Taie ceapa solzi, spoi stropeste o tava cu uleiul aromat si aseaz-p inauntrul acesteia. Peste ceapa pune carnea si toarna paharul de vin rosu. Acopera cu folie de aluminiu si da la cuptor pentru 25-30 de minute. Dupa 30 de minute scoate tava din cuptor si unge carnea cu amestecul din miere si piper. 
Da din nou tava la cuptor pentru inca 30 de minute, fara folia de aluminiu.
Indata ce s-a format o crusta aramie, poti scoate carnea din cuptor, o lasi la racit, apoi tai ata de bucatarie si carnea in felii.


Noi am mancat langa o portie de salata din spanac si ceapa verde cu ridiche si cartofi la cuptor.


Tare tare bun, destul de rapid si perfect!

Iar ca desert am avut coltunasi, sigur ai mancat asa ceva in copilarie. 

Ai nevoie de:
Compozitie:
  • 200g branza de vaci
  • 1 ou
  • o lingura faina
  • sare
Aluat:
  • doua oua 
  • 300 g faina
  • sare
  • doua- trei linguri de apa

Amesteca branza de vaci impreuna cu oul batut si faina, apoi adauga un pic de sare.
Apoi faci aluatul din cele doua oua si faina, astfel incat sa iti iasa un aluat de taitei. Lasa la hodinit vreo 10-15 minute.

Intinzi aluatul in foi subtiri de circa 2mm din patratele de 5 cm sau mai mari. Eu trebuie sa recunosc nu am experienta la asa ceva si in loc sa fac coltunasi, mi-au iesit niste trigoane, cel putin asa le-a denumit Liviu. Next time it will be better!


In patratele pui cate o lingura de branza si suprapune colturile opuse, apoi cu o furculita apesi pe marginile aluatului, pentru a lipi straturile.


Se pun la fiert in apa ce clocoteste, se amesteca o data sa nu se prinda de fund, apoi se fierb timp de 20 de minute la foc mic. Dupa 20 de minute, se stinge focul, se scot din oala si se acopera cu unt si cu un capac.


Noi le-am servit impreuna cu o lingura de smantana si zahar brun.



Iata si o poza cu bucataresele, iar Elena arata superb, este foarte energica cu toate ca mai are o luna pana la nastere. Ioi, abia astept acel moment. 
Anul acesta va fi anul bebelusilor, intrucat foarte multe prietene vor fi mame, iar eu sunt super mega incantata de acest lucru. You know, I love babies!


Pupici dragilor!
O duminica placuta si calduroasa!

No comments:

Post a Comment