Monday 12 May 2014

Colour me beautiful



M-am tot gandit cum sa denumesc aceasta postare, apoi mi-am adus aminte de starea ce o aveam in seara cand am pregatit aceste aperitive. Mi-am dorit o masa colorata, acu' eu nu sunt o experta in combinarea culorilor si a materialelor, dar rezultatul fu' unul cat se poate de dragut si gustos.
Anul trecut am avut nenumeroase Duminici a la Provence, cu pranzuri ce incepeau la ora 13:00 si se terminau seara tarziu, don't blaim me, it was the food and the wine! In urma acestor pranzuri au luat nastere La petite caille si proiectul Open House. But those days are not over!
La Iasi, am organizat pentru prietenii mei seara de hamburgareala (i know, we had wine glasses, but they immediaetly disappeared when my friends arrived with the bear), asta pentru ca toata lumea era nerabdatoare sa guste hamburgerii mei si apoi oamenii buni tot la masa se aduna, iar cand bucatele sunt gustoase, voia buna isi face loc si timpul zboara fara sa iti dai seama. Desi de cele mai multe ori plec de la un meniu simplu, sfarsesc prin a pune pe masa mai mult decat era initial gandit, iar mise en place-ul este pe masura bucatelor (bine, bine, de data asta am cam exagerat)

Ca aperitive am avut felii de lipie imbracate in trei culori si arome diferite. Dar mai bine sa iti povestesc despre ce este vorba.

Ai nevoie de:
  • 5 rosii 
  • trei ridichi
  • germeni de ceapa/ brocoli
  • 250 ml smantana dulce
  • 50 g branza mucegaita/ gorgonzola dulce 
  • doi catei de usturoi
  • un avocado
  • 50g unt
  • 150 g branza Feta
  • ulei de masline
  • oregano
  • 4 frunze de busuioc proaspat
  • sare, piper
  • o punga de lipii medii






Bruschetta de rosii cu germeni.
Incepi prin a taia rosiile spalate in cuburi cat se poate de mici, peste care adaugi usturoiul pisat, frunzele de busuioc tocate foarte fin, un buchetel de germenii (in general o cutie contine aprox 50-70g, vei avea nevoie de maxim 10g). Daca este seara poti adauga si seminte de susan negru (va ajuta digestia) sau susan alb.  condimenteaza cu sare si totul e gata. Contrastul de culori si arome ii va da pe spate pe invitati.




Branza feta marinata cu felii de ridiche
Tai branza feta in cuburi mici si o asezi intr-un vas, peste care torni un pic de ulei de masline si oregano, apoi lasi branza la marinat pentru aproximativ 30 de minute. Feliile de ridiche vor fi taiate foarte subtire, pentru a le folosi la decorat. Mi-ar fi placut sa pun in branza si cateva frunze de leurda, dar din pacate nu am gasit.

Crema de fromage cu avocado.
Intr-o tigaie antiaderenta de 19, 20 cm diametru  torni smantana apoi adaugi untul si amesteca bine, pana cand untul s-a topit. Acum presara branza mucegaita maruntita si amesteca la foc mic pana cand cea din urma se topeste. Gusta si condimenteaza dupa gust (ai grija la sare, deoarece branza este deja sarata). 
Decojesti avocado cu un peeler, apoi il tai cuburi, sau fasii, in functie de cum doresti. Aici poti adauga si cateva frunze de menta pentru decor si un plus de aroma.


Toate aceste trei mix-uri, le-am asezat pe felii de lipie, taiate si incalzite intr-o tigaie in prealabil. 




O zi geniala dragilor,
La petite caille

No comments:

Post a Comment