Saturday 7 December 2013

Chocolate Muffins



 Aceasta este supriza mea de Sfantul Nicolae pentru Silviu.
De ceva timp imi tot spunea ca vrea sa manance un muffin adevarat, facut de mine.

Ieri m-am tot gandit ce sa ii pregatesc in dar de Mos si spre seara mi-am adus aminte.
In doi timpi si trei miscari le-am facut si decorat. Asa cum ma asteptam au iesit foarte bune, iar pe viitor voi incerca si alte variante.

Ai nevoie de:
  • 225g de faina
  • doua lingurite de praf de copt
  • o jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu
  • 2 linguri de cacao
  • 150g zahar pudra
  • 120 de grame de chocolate chips plus o mana pentru ornat (poti da pe razatoare o ciocolata, ce ai tinut-o in prealabil in frigider)
  • 200 ml lapte
  • 2 lingurite de ulei
  • 1 ou
  • o lingurita de esenta de vanilie


Pui faina, praful de copt, bicarbonatul de sodiu, zaharul si chocolate chips intr-un bol si le amesteci.
Separat torni toate ingredientele lichide (laptele, oul, esenta de vanilie) intr-un vas si le bati.

Amesteca cele doua mix-uri impreuna pana devine totul ca un aluat.
Toarna aluatul in proportii egale in forme si da-le la cuptorul preincalzit pentru 20 de minute.(mie mi-au iesit 8 portii, dar am exagerat un pic la proportii)

Ai grija sa nu deschizi cuptorul inainte ca briosele sa fie copate, risti ca aluatul sa se lase.

Dupa 20 de minute, le scoti din cuptor si le lasi sa se raceasca un pic.

Intre timp trebuie sa pregatesti crema.




Pentru crema ai nevoie de:

  • 75 g unt moale (il scoti de la frigider cu ceva timp inainte de utilizare)
  • 2 linguri de lapte
  • 2-3 picaturi esenta de vanilie
  • 225g zahar pudra
  • colorant alimentar (optional)


Intr-un bol bati, untul pana se inmoaie si devine ca o crema. Torni laptele, esenta de vanilie si o jumatate din cantitatea de zahar. Bati pentru cateva minute, pana cand nu mai simti zaharul. Adaugi si restul de zahar, continuand sa bati pana cand obtii o crema pufoasa.

Pentru a orna, ai nevoie de o spatula, cu care iei cate un bulgaras de crema si ungi intai partea superioara a briosei, din mijloc spre margini. Te poti juca cu crema astfel incat sa obtii ce forma doresti.
La sfarsit presari peste briose cantitatea ramasa de chocolate chips.

Sunt extrem de usor de facut si poti impresiona foarte usor pe cineva, poti face chiar si torturi din ele, idei sunt multe.


Enjoy it!
Kisses!

No comments:

Post a Comment