Wednesday 18 December 2013

Tort de mere




Cui nu ii place tortul de mere?


Mama mea obisnuia sa faca acest tort in fiecare an de Craciun. Acum il face si mai des, mai ales ca are foarte multi fani. De la ea am invatat sa fac acest tort si de fiecare data a iesit super.
In timp ce ma documentam pentru meniul de marti, am dat peste aceasta reteta pe un site si cum imi place sa combin "old things in new ways" am zis ca trebuie neaparat sa incerc aceasta reteta.
Ingredientele sunt aceleasi, doar ca montarea lor se face diferit.


Ai nevoie de:

  • 10 mere
  • 200 g de faina
  • o lingurita si jumatate de praf de copt
  • un varf de cutit de sare
  • 4 oua
  • 200 g zahar
  • 2 lingurite de esenta de rom
  • o lingurita de esenta de vanilie
  • 100 g unt



Pui la incalzit cuptorul la 200 de grade.

Pentru inceput trebuie sa decojesti merele si sa le scoti cotorul. Tai in jumatate marul, apoi il tai in felii subtiri pe lungime. Procedezi le fel cu toate merele.
Pui o oala mica la foc mediu si pui la topit 3/4 din unt, lasandu-l apoi la racit.
Intr-un bol amesteci faina cu praful de copt si sarea.

Spargi oualele intr-un alt vas si le bati cu un tel pana cand devin spumoase, adaugi zaharul si continui sa bati, pana cand acesta s-a dizolvat. Pui esentele de rom si de vanilie, apoi adaugi o jumatate din cantitatea de faina continunad sa bati. Untul s-a racit intre timp asa ca este randul lui sa se alature mix-ului, continua sa bati adaugand si ultima parte de faina.
Amestecul rezultat ar trebui sa aiba consistenta unui aluat de clatite mai gros.

Torni peste merele taiate feli, aluatul si amesteci bine, astfel incat fiecare felie sa fie invelita de aluat. Nu iti fa griji daca aluatul e mai putin decat merele, la sfarsit vei vedea de ce.

Ungi o tava de copt de 26 cm cu untul ramas si o tapetezi cu faina.
Adaugi merele si nivelezi cu o spatula.
Bagi in cuptor pentru o ora (mie asa mi-a luat) sau pana cand merele capata o nuanta aurie.
Il poti consuma impreuna cu frisca batuta, dar eu am considerat ca e perfect asa, langa o ceasca de cafea.
Mi-a placut la nebunie faptul ca printre straturile de mere simteam aluatul, merele fiind crocante dar in acelasi timp ti se topeau in gura.
Am incalzit un pic tortul inainte de a-l servi.



Tort de mere la Open House

Pofta buna!
Pupici!


No comments:

Post a Comment