Thursday 5 December 2013

Hamburger cu salata de rosii


 Zilele trecute am vazut prin oras un banner cu doua sandwich-uri noi. Bineinteles ca mi se facu pofta si desi am avut parte de un pranz copios, stomacelul meu se gandea sa incerce unul dintre ele. 

Noroc ca macar unul dintre noi este mai cumpatat si am lasat-o pe altadata. Ajunsa acasa, m-am gandit ca ar fi mai bine sa imi fac eu singura un burger. Si la cine apelez eu cand vreau sa merg la sigur?! Bineinteles ca la unul din bucatarii mei preferati, Jamie.

Pranzul a fost super mega delicios si sunt foarte mandra de isprava mea.

Pentru burger ai nevoie de:

  • 500 de grame de carne tocata de vita (eu am cumparat 250 g de antricot si 250 de muschiulet)
  • 1 ardei chilly uscat
  • o jumatate de ceapa sau una intreaga, in functie de dimensiunea ei
  • cateva frunze de tarhon
  • 1 ou
  • o mana de pesmet
  • doua linguri de parmigiano
  • o lingurita de mustar Dijon
  • sare, piper
  • ulei


Ardeiul chilly trebuie macinat si apoi amestecat cu ceapa si frunzele de tarhon tocate marunt, oul, pesmetul, parmigiano, mustarul si carnea.
Amesteci bine si lasi la frigider pentru macar o jumatate de ora.
Indata ce mixul este gata, faci 5 bile de carne si le presezi cu palma pana cand ajung la grosimea dorita.

Eu le-am gatit pe o plancea (placa metalica ce se ataseaza ochiului de aragaz) incalazita si stropita cu ulei.
Lasi chiflele sa se faca la foc mediu pentru aproximativ 10 minute (ai grija sa le intorci). 
Separat tai chiflele in doua si le pui la incalzit pe un gratar sa o tigaie.



Rezultatul: genial de bun!

Si acum sa trecem la salata de rosii.



Ai nevoie de:

  • 5 rosii
  • doua legaturi de marar
  • o legatura de ceapa verde
  • sare, piper, ulei de masline









Tot ce trebuie sa faci este sa tai rosiile si ceapa in dimensiunile dorite si sa toci marunt mararul. Le amesteci impreuna cu uleiul, sarea si piperul.

Bon appetit!

Pupici!

2 comments:

  1. Foarte buni burgerii!!
    Nu degeaba i-am devorat cu așa mare pofta! :))

    ReplyDelete
  2. Sa stii ca saptamana asta m-am gandit cam mult la ei, cat pe ce sa ii fac!

    ReplyDelete